لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
پیانیچِ بینا یوونتوس را به سوی پیروزی آسانی در لیگ قهرمانان هدایت کرد

پیانیچِ بینا یوونتوس را به سوی پیروزی آسانی در لیگ قهرمانان هدایت کرد

این بازی ای بود که هیچ تلاشی از سوی ایتالیایی ها نمی خواست، چرا که تیم میزبان خیلی زود از آرزوهایش صرف نظر کرد و تقریبا از ایجاد هرگونه فشاری برای اینکه سر راه یوونتوس شود پرهیز نمود. آنها تمام زمان و فضای مورد نیاز را در اختیار حریفشان گذاشتند و در نتیجه بازی به شدت برای شاگردان ماسیمیلیانو آلگری آسان شد، آنها برای مطمئن شدن از 3 امتیاز بازی نیاز نداشتند خیلی زحمت بکشند.

 

نکات مثبت

 

گل بی نهایت جذاب پائولو دیبالا احتمالا کمی فشار را از روی شانه های این بازیکن آرژانتینی برداشته باشند و به او اجازه بدهد که به جای اینکه برای جبران بازی خود را تسلیم بیش از حد پیچده کردنش کند، از مسابقه لذت ببرد. در ضمن، میرالم پیانیچ بالاخره عملکردی که یوونتوس به آن نیاز داشت را ارائه داد، و دید عالی و هوش را هم در موقعیت سازی و هم در گلزنی نمایش داد.

 

نکات منفی

 

این پیروزی ای نیست که بخواهیم بابتش جار و جنجال راه بیندازیم، چرا که تیم حریف مشخصا بسیار ضعیف بود و سراسر بازی پر از اشتباهات دفاعی بود. با این همه علی رغم پیروزی، یوونتوس هنوز رو به راه به نظر نمی رسد، بی روح بازی می کند که به ندرت شما را به هیجان می آورد. در این بازی هم بی دقتی، فرصت سوزی و ترسو بودن به چشم می خورد. این بازی ای باید می بود که یوونتوس از ضعف های حریفش استفاده می کرد تا به خصوص در نیمه ی دوم که دینامو تمام انگیزه اش را از دست داده بود با اعتماد به نفس، آزادی و فراست بازی کند.

 

نمره ی مربی از 10:

 6

ماسیمیلیانو آلگری پیانیچ را در میانه ی میدان آزاد کرد و وظایف دفاعی را به هرنانس محول نمود. یوونتوس به راحتی بازی کرد و در حمله عالی بود. او در انتهای بازی سیستم 4‐3‐3 را امتحان کرد که به رشد تاکتیکی تیم کمک کرد.

 

نمرات بازیکنانی که بیشتر از از 20 دقیقه بازی کرده اند:

 

بوفون: 6

 

تنها یک شوت به تیرک دروازه برخورد کرد که جی جی را کمی سرگرم نمود، او در طول اکثر دقایق مسابقه تماشاگر میدان بود.

 

بارزالی: 6

 

او به خوبی حریف را محدود کرد، این بازی هم یک نمایش خونسردانه و هوشمندانه ی معمول دیگر از او بود.

 

بونوچی: 6

 

او با سانتر گوردون شیندلفلد دچار مشکل شد، اما به جز آن به خوبی توپ ها را برای بیانکونری بازیابی کرد و در شروع بازی سازی نقش ایفا کرد.

 

کیه لینی: 6

 

در بازی نقش چندانی نداشت و کمتر پیش می آمد که به حضورش نیاز شود، اما اکثر تهدیدهای احتمالی را خنثی کرد.

 

دنی آلوز: 7

 

سانترهای بی نقص، ذهنیت پیروزی و عزمی همیشگی برای تسلط بر جناح راست! دنی آلوز درخشش هجومی را برای یووه تضمین کرد. او بیشتر از هر بازیکن دیگر یوونتوس شانس گلزنی ایجاد کرد و همواره برای تکلی زدنی که منجر به بازپسگیری مالکیت توپ می شد آماده بود. ضربه ی آزاد او به گل چهارم یوونتوس که به عنوان گل به خودی دروازبان ثبت شد انجامید.

 

خدیرا: 6

 

به نظر می رسد بعد از شروع فوق العاده اش در ابتدای فصل دجار افت شده است. کمی خارج از ریتم به نظر می رسد اما همواره به تیم کمک می کند.

 

هرنانس: 6

 

حرکات خامی دارد، او چندین بار شوت از راه دور به سمت دروازه را امتحان کرد، که هیچ کدام نتیجه ای در بر نداشت. با این حال او از این حیث که پیانیچ را آزاد کرد و خود وظایف دفاعی را بر عهده گرفت موثر بود.

 

پیانیچ: 8

 

او واقعا ارزش بازی مبتنی بر دیدش را ثابت کرد، پاس بی نقصی ارسال کرد که به گل گنسالو ایگوایین منجر شد و یک گل زیبا هم خودش به ثمر رساند.

 

اورا: 6

 

با هوش و تجربه بازی کرد، با این حال نمی تواند مثل الکس ساندرو با انرژی و استقامت در طول 90 دقیقه بازی کند.

 

دیبالا: 7

 

بالاخره اولین گل فصلش را به ثمر رساند. او شوتی زیبا از 30 یاردی دروازه راهی کرد که باید اعتماد به نفسش را تقویت کند. به او زمان و فضای لازم برای عمل کردن داده شد. پا به توپ خوبی داشت، اما باید یاد بگیرد که چگونه از درگیری ها فرار کند و وقتی احاطه اش می کنند چطور برای خودش فضا ایجاد کند.

 

ایگوایین: 8

 

با یک کنترل زیبا کار را تمام کرد، ایگوایین گل دوم یووه را به ثمر رساند و سخت کوشانه جنگید و به موقع درون محوطه فرار کرد. او به خط حمله عمق می دهد و به زیبایی با دیبالا ترکیب شد. او نمایشی کلاس جهانی در آن شب داشت.

 

تعویض ها:

 

کوادرادو: 6

 

در خط میانی به مشکل خورد اما خلاقیت و سرعت را اضافه کرد

 

پیاتسا: 6

 

او به خوبی به سرعت بازی افزود و پا به توپ خوبی داشت. با عطش و انگیزه بازی کرد.

 

مانژوکیچ: 6

 

یک موقعیت خوب را از دست داد، کمی بدفرم به نظر می رسد ولی کسی نیست که از درگیری پرهیز کند.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: